3. BLOK – ANOTACE PROGRAMU

Silniční doprava

B 3.1 – Jak realizovat silniční stavby kvalitně, přesto levněji a efektivně

  • Neznalost a zbytečné požadavky
  • Plýtvání materiály, energií, lidskou prací
  • Problémy při navrhování vozovek
  • Problémy při opravách vozovek

Téma je zaměřeno na problémy při posuzování shody některých nakupovaných materiálů, problémy při využívání recyklovaných materiálů, zbytečné plýtvání kamenivem, projekční chyby při navrhování vozovek a požadavcích na konstrukční vrstvy a zemní těleso, prodražování staveb z důvodu neznalosti základních pojmů a jejich zaměňování apod.

Dalším tématem jsou chyby při navrhování oprav vozovek, související zejména s chybami při zadávání a provádění diagnostického průzkumu. Zvláštní pozornost si zaslouží netypické poruchy na mostních vozovkách, které se v poslední době začaly objevovat a jejichž hlavní příčina byla dlouho neznámá.

Železniční doprava

C 3.1 – Aktuální stav přípravy VRT

Příspěvek představí budoucí síť Rychlých spojení, jíž jsou vysokorychlostní tratě (VRT) nedílnou součástí, včetně mezinárodního kontextu. Zaměří se nejen na aktuální stav přípravy jednotlivých úseků VRT v ČR, ale i jejich budoucí provozní model včetně podmínek pro přístup vozidel na vysokorychlostní železniční infrastrukturu a také na technické předpisy pro přípravu VRT („Manuál pro projektování VRT“ a jeho promítnutí do konkrétních vnitřních předpisů SŽ a norem) nebo další dokumenty postupně připravované pro fáze realizace a provozu nových VRT. Představí také aktuální přípravu vzorových výrobních dokumentací standardizovaných prvků VRT.

C 3.2 – Příprava PPP na VRT

V září 2024 rozhodla vláda České republiky, že první úseky vysokorychlostních tratí (VRT) budou realizovány formou partnerství veřejného a soukromého sektoru (public-private partnership; PPP). Příspěvek představí klíčové rozdíly mezi PPP a tradičními modely realizace infrastrukturních projektů a jak konkrétní PPP model ovlivňuje všechny fáze projektu – od návrhu přes realizaci až po provoz a údržbu. Tento režim přenáší větší míru rizik na zhotovitele, což má přímý dopad na řízení projektů, harmonogram i požadavky zadavatele na technická řešení. Přednáška se zaměří na probíhající a další nezbytné kroky pro přípravu VRT Moravská brána (Brodek u Přerova – Ostrava-Svinov) a VRT Jižní Morava (Modřice – Rakvice) v režimu PPP, jejich časovou náročnost a způsoby, jak zajistit jejich dlouhodobou provozní efektivitu.

Přehled ochrany osobních údajů
Dopravní stavby v projektu a realizaci

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.

Soubory cookies třetích stran

Tyto webové stránky používají službu Google Analytics ke shromažďování anonymních informací, jako je počet návštěvníků webu a nejoblíbenější stránky.

Povolení tohoto souboru cookie nám pomáhá zlepšovat naše webové stránky.