2. BLOK – ANOTACE PROGRAMU

Silniční doprava

B 2.1 – Hydrogeologický průzkum pro dopravní stavby

Průzkumem to začíná. Jakým způsobem průzkum provádět, co od průzkumu očekávat a co ze strany projektanta požadovat, aby se závěry daly využít při návrhu vsakování dešťových vod. 

B 2.2 – Realizace propustných povrchů (praxe, na co si dát pozor)

Trendem ve stavebnictví je vsakování a zadržování dešťových vod. Při přípravě a realizaci dopravních staveb ale narážíme na různé komplikace a problémy.  Jsou navrhována řešení s různými typy povrchů vozovek, vodu vsakujeme, zadržujeme. Ale téma je to komplikované. Ne vždy se podaří najít správné řešení, které je v souladu s legislativou a zároveň bezpečně funguje.

V přednášce se budeme věnovat zejména propustným povrchům a s tím souvisejícími tématy:

  • Vhodnost lokality,
  • Typy propustných dlažeb – klíčové rozdíly,
  • Konstrukční skladba propustného povrchu,
  • Realizace – časté chyby a doporučení z praxe,
  • Chování povrchu při dešťových srážkách,
  • Analýza tepelného chování,
  • Realizace a zkoušení testovací plochy těžké dopravy.

Téma navazuje na přednášku z minulé konference, která vyvolala hezkou diskuzi. A sami účastnici konference 2023 ve zpětné vazbě navrhovali v tématu pokračovat i příště.

B 2.3 – HDV z pohledu správce infrastruktury

Návrh hospodaření s dešťovými vodami a jeho realizace je za námi. Jak se na problematiku dívá správce inženýrských sítí, konkrétně kanalizace. Jak udržuje realizované stavby a jaké má zkušenosti při provozování.   

Železniční doprava

C 2.1 – Vysokorychlostní výhybky z produkce DT

Přednáška bude zaměřena na problematiku vysokorychlostních výhybek. Nejprve budou zmíněny požadavky na vysokorychlostní výhybky, které vycházejí z norem a předpisů a jsou jiné oproti zvyklostem uplatňovaných u výhybek pro konvenční trati. Následně budou představeny jednotlivá konstrukční a geometrická specifika vysokorychlostních výhybek z produkce DT. Dále bude pojednáno o historii vývoje vysokorychlostních výhybek v DT, resp. budou sděleny informace o předchůdcích vysokorychlostních výhybek (např. první výhybky s pohyblivými srdcovkami). Nakonec bude informováno o typech výhybek DT určených pro vysokorychlostní tratě v ČR, a to z hlediska geometrického řešení a požadavků pro projektování, o konstrukčním řešení jednotlivých typů a o požadavcích na manipulaci, přepravu a pokládku.

C 2.2 – Ozubnicové výhybky z produkce DT 

Přednáška bude zaměřena nejprve na představení železničního svršku ozubnicových drah a specifika jednotlivých systémů ozubnic, které jsou (nebo historicky byly) použity v Česku a na Slovensku, tj. systém ozubnice dle Riggenbacha, dle Struba, dle Abta a systém Von Roll. Dále budou představeny jednotlivé konstrukční typy ozubnicových výhybek využitelné pro konkrétní systémy ozubnic. Nakonec budou podrobně představeny výhybky navržené v DT pro ozubnicové dráhy na Slovensku a v Česku, tj. výhybky systému ozubnice Von Roll pro žst. Štrba a žst. Štrbské Pleso (dodávka 2021) a výhybky systému ozubnice dle Abta pro žst. Dolní Polubný (dodávka 2025).

Přehled ochrany osobních údajů
Dopravní stavby v projektu a realizaci

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.

Soubory cookies třetích stran

Tyto webové stránky používají službu Google Analytics ke shromažďování anonymních informací, jako je počet návštěvníků webu a nejoblíbenější stránky.

Povolení tohoto souboru cookie nám pomáhá zlepšovat naše webové stránky.