4. BLOK – ANOTACE PROGRAMU
Silniční stavby
B 4.1 – 3D tisk betonu ve stavebnictví
Automatizace ve stavebnictví znamená i 3D tisk betonu. Firma ICE Industrial Services a.s. nás seznámí s aktuálními poznatky a zkušenostmi ze staveb, na kterých se podíleli. Dozvíme se, kam směřuje vývoj, co vše lze mobilní 3D tiskárnou realizovat a možná i to, co nás čeká v nedaleké budoucnosti. A ano, 3D tisk se týká i dopravních staveb.
B 4.2 – Víme, co bude v nové ČSN 736110
V době konání konference by měla být nová ČSN 736110 v závěrečné fázi přípravy. Dozvíme se konkrétní změny, které nás v nejbližší budoucnosti čekají a jaký vliv boudou mít na navrhování místních komunikací.
B 4.3 – Výpočet parkovacích míst, vyhl. 146/2024 Sb.
Navrhování parkovacích stání se řídí novou vyhláškou a přílohou č.1. Zároveň byla změnou 2 (červenec 225) zrušena vybraná ustanovení v ČSN 736110. To někdy přináší nejednoznačný výklad v konkrétních situacích, se kterými se v praxi potkáváme. Jak na to? Jaké změny nás ještě čekají? Jak při výpočtu postupovat? Poslechneme si v posledním příspěvku konference.
Silniční stavby
C 4.1 – Studie proveditelnosti železničního uzlu Praha
Soužití města Prahy a železnice trvá již bezmála dvě století. Již v minulé dekádě začalo být evidentní, že i přes významné dílčí investiční počiny nemá pražský uzel jako celek dostatečné rezervy pro další rozvoj příměstské osobní dopravy, pro stabilní provoz a opětovný růst dopravy nákladní, a především pro kvalitativní skok v dálkové dopravě v podobě vysokorychlostní železnice. Studie proveditelnosti navrhuje infrastrukturní opatření pro uspokojení budoucích požadavků po železniční dopravě v Praze a okolí a představuje ucelený koncepční plán rozvoje uzlu, který jeho podobu ovlivní na příštích padesát let.